Achteruitkijkspiegel lijm

Achteruitkijkspiegel lijmEen beetje Doe-Het-Zelf winkel heeft een tamelijk groot aanbod aan lijmen, wat een keuze.

Op zoek naar de juiste tube stond ik afgelopen zaterdag fanatiek te turen. Ik fronste mijn wenkbrauwen, ik zag plotseling een tube achteruitkijkspiegel lijm hangen. Ongelooflijk dat er voor zoiets specifieks een product gemaakt is! Of is het gewoon een handige marketing truc? Geef je gewone product dit specialisme mee en je bent onderscheidend.

Mijn getreuzel viel blijkbaar op, enigszins smachtend hoorde ik: “Goedemorgen, kan ik u helpen?”. Met zijn vakkennis was ik er snel uit.

Stel: je moet je achteruitkijkspiegel lijmen, geen idee trouwens wanneer dat nou nodig zou zijn, maar allez, stel dat: je staat voor het schap, dan kun je er toch ook niet meer omheen. Je móet dan gewoon die lijm hebben, alle goedkopere “alleslijmen” ten spijt. Het maakt eigenlijk niet zoveel uit wat hij kost.

Die handige marketing durf ik wel tegen te spreken, ik bedoel er mee dat een producent nou eenmaal geen onwaarheden kan verkopen, hij wordt hiervoor wel scherp gehouden door zijn branche, de wetgeving en zijn concurrenten. Ik spreek uit wat ervaring maar ben misschien ook te goedgelovig. Dus voor mij is het wel zeker:  dit product is goed. De goedkopere alleslijm maar niet kiezen.

Eenmaal weer thuis, klusje geklaard (goede lijm gekocht) dacht ik aan de vergelijking met mijn komende zoektocht.

Binnenkort ga ik na een lange opdracht (de lijm?) weer op zoek naar een volgende klus en opdrachtgever, ik word aanbod. In de winkel van interim managers is er een tamelijk gróót aanbod, wat een keuze! En als een opdrachtgever fanatiek op zoek is naar de juiste man of vrouw kan hij rekenen op veel intermediairs smachtend naar een positief antwoord op de vraag: “Kan ik u helpen?”. Een vraag kan niet zo specifiek zijn of er is wel iemand te vinden met ervaring juist daarin, je fronst je wenkbrauwen, interim managers kunnen daardoor zeer onderscheidend zijn.

Stel je hebt een project dat vraagt om specifieke ervaring op het gebied van Shared Service Centers en je komt die specifieke ervaring bij een kandidaat tegen. Je kunt er dan eigenlijk niet meer omheen, je móet gewoon die kandidaat hebben. De goedkopere alleskunners ten spijt. Hij mag zelfs iets meer kosten.

Een onderscheidende specialistische interim manager kan zich nooit op basis van een marketing truc verkopen, hij wordt hiervoor wel scherp gehouden door zijn intermediair, zijn omgeving en zijn opdrachtgever. Die man is goed. De goedkopere alleskunner maar niet kiezen.

Ik ben benieuwd.

P.S. in mijn CV staat ook “achteruitkijkspiegel lijm”

Kan ík u helpen?

Geef een reactie