The Wheel of Persuasion

The Wheel of PersuasionDe lootjes zijn getrokken, dat doen we natuurlijk digitaal tegenwoordig. De verlanglijstjes zijn online ingediend. We speuren stiekem op webshops om de cadeau’s te kopen. Het valt waarachtig niet mee om je speur- en koopgedrag voor je partner verborgen te houden, ze weet alles al weer, My private Mrs. Google. Ook dit jaar is dat wéér niet gelukt.

Tip voor de Goedheiligman: kom volgend jaar maar virtueel naar Nederland, met Web-Shop-Boat nr. 12, die pakjesboot gelooft toch niemand meer en de schoorsteen is allang in concurrentie met PostNL. De kinderen skypen wel met je. Het op de deur bonzen en met snoep strooien doen we dan als ouders voortaan zelf wel. Deal? Trouwens: virtueel gezien kun je gewoon blijven, niet terug naar Spanje, de grenzen zijn toch open, remember!

Zo bevond ik me de afgelopen dagen wat meer in de webshops en ik realiseerde me de werking van The Wheel of Persuasion.

Hoe worden wij als consument niet op een ongelooflijke wijze de fuik ingetrokken op de webshops. De fuik van zien, lekker maken, snel beslissen, hup die winkelwagen vol en aan onze haren worden we naar de kassa getrokken. Betalen gaat steeds gemakkelijker. Fijn toch?

Booking.com is de koning hierin, The Wheel of Persuasion, ze slagen met Cum Fraude wat mij betreft.
Heb je een interessant hotelletje gevonden?
Let op, hier komt `ie:

Eerst worden we op ons gemak gesteld en lekker gemaakt.
– “beoordeeld door 78 gasten na hun verblijf, beoordeling 9,2″
– “beste prijs gegarandeerd”
– “de beste deal van de dag”
– “zeer gunstige prijs/kwaliteitverhouding op de door u gekozen data”
– “gratis annuleren, geen vooruitbetaling nodig” “betaal later”
– “tot 15% korting”
– “geen reserverings of creditcardkosten”

Je roept je reisgenoot er al even bij, “Hé, wat dacht je hier van? Ziet er goed uit hè

Dan komt het, we worden diverse malen in onze rug gepord om haast te maken.
We worden zelfs ongerust gemaakt, want als je nu niet snel…..
– “de beschikbaarheid in …. is laag op uw data”
– “verzeker uzelf van een goede prijs voor het te laat is”
– “vandaag 6 keer gereserveerd”
– “28 mensen hebben deze accommodatie aan hun verlanglijst toegevoegd”
– “laatste reservering 52 minuten geleden”
– “dit aanbod is nog maar één uur geldig”
– “nog maar 3 kamers beschikbaar”
– “4 anderen kijken op dit moment naar deze accommodatie”

En als er dan ook nog andere accomodaties voorbij komen met het bericht op blindenbibliotheekformaat “uitverkocht” of nog erger “U heeft ‘t gemist! We hebben onze laatst beschikbare kamer bij deze accommodatie gereserveerd” dan kan het niet anders zijn of de argeloze boeker is al naar beneden gerend om zijn creditcard te halen, als hij maar niet te laat is! Het is eigenlijk meer booking.KOM geworden. Je zit in de fuik.
Maar gelukkig zijn we op tijd.

En we worden dan ook gerustgesteld.
– “je hebt de beste value for money keuze gemaakt”

The Wheel of Persuasion.

Toen ik deze week mijn aanstaande beschikbaarheid voor een nieuwe (deel)opdracht op Linkedin bekend maakte, toen geïnteresseerden mij vroegen nog eens een update van mijn CV te sturen, kon ik er niet meer omheen:
Ik moet die fuik ook creëren, ik moet Het Wiel van Overreding laten werken.
Want hoe saai is zo’n CV wel niet, zelfs het mijne!! (ahum).
En hoe oninteressant is die melding “beschikbaar” wel niet.

Ik zou u eerst op het gemak moeten stellen en een beetje lekker maken.
– “Jan is beoordeeld door 15 bedrijven na de opdracht”, beoordeling 9,2
– “beste prijs gegarandeerd”
– “hij is de beste interimmer van de dag”
– “een zeer goede  gunstige prijs/kwaliteitverhouding op de door u gekozen data”
– “gratis annuleren, geen vooruitbetaling nodig” “betaal later”
– “tot 15% korting”
– “geen reserverings of creditcardkosten”

U hebt uw management team vast al bij elkaar geroepen, “Hé, wat dacht je hier van? Ziet er goed uit hè

Ik zou u dan wat aansporen tot haast.
– “de beschikbaarheid in …. is laag op uw data”
– “verzeker uzelf van een goede prijs voor het te laat is”
– “vandaag 6 keer gereserveerd”
– “28 mensen  opdrachtgevers hebben deze accommodatie  Jan aan hun verlanglijst toegevoegd”
– “laatste reservering 52 minuten geleden”
– “dit aanbod is nog maar één uur geldig”
– “nog maar 3 kamers beschikbaar”
– “4 anderen kijken op dit moment naar deze accommodatie het profiel van Jan”

Het kan niet anders zijn of u bent al naar uw PA gerend om een afspraak te laten maken, als het maar niet te laat is!! Maar gelukkig, u bent op tijd.

En ik kan u dan ook geruststellen:
– “u hebt de beste value for money keuze gemaakt”

Beste lezers.

Ik heb het wiel uitgevonden.
The Wheel of Persuasion
Bent u geinteresseerd, wees er dan wel snel bij (sorry!).

Groet

Jan

DEEL DIT ARTIKEL

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Geef een reactie