Als ik door een verzamel-bedrijfsgebouw loop of een ruimte met vrije openbare werkplekken, raak ik altijd gefascineerd door de energie die ik voel. Waarom is dat eigenlijk zo en wat zegt dat over mij? De ruimtes zitten vaak vol met ondernemers, starters misschien, mensen achter hun laptop of in kleine overleggroepjes, rondlopend en met oortjes in aan het bellen. Voor mij bruist zo’n omgeving en ik proef de verhalen al. Wat zou ik graag aanschuiven, horen wat hen bezighoudt en hoe zij denken hun energie om te zetten in …. ja, in wat eigenlijk? Waarom schuif ik niet aan?

Het is mijn grote bewondering voor ondernemers die ik daar ervaar. Ik spreek al veel met ondernemers, luister naar wat hen bezighoudt en hoe ze zover kwamen. Waardoor zijn zij geinspireerd, welke droom hebben zij en is die mogelijk al uitgekomen. Misschien hangt hij nog altijd in de lucht en dat kan ook prima zijn. Hoe kwamen ze tot hun product of dienst, wat maakt dat zij succesvol zijn, of misschien nog niet, wat is hun struggle? En op welke manier hebben zij ooit de stap gezet om zekerheden los te laten en te kiezen voor het bestaan van ondernemer, vol met risico, voldoening, durf, onzekerheid, succes? Wat zou het zijn?

Mag ik eens bij jou aanschuiven?
Jij succesvolle ondernemer.
Jij struggelende ondernemer.
Jij starter.
Jij dromer.

En mijn droom? Jouw verhaal opschrijven. Kan ik daarmee jou als ondernemer helpen? Vertel én lees je eigen verhaal.
Je zou zelf versteld kunnen staan wat je al bereikt hebt! Of vertel hiermee jouw verhaal aan de wereld.

Waarom ik jouw ghostblogger zou kunnen zijn?
Het belang van bloggen kan niet genoeg benadrukt worden. Websites zijn soms doods, worden niet gelezen, er is geen “traffic”. Levendig en sprankelend maken misschien? Soms heeft het deze frisse wind nodig. Om nog maar niet te spreken over het belang van je online zoek- en vindbaarheid.

Wat mij betreft is bloggen één van de antwoorden om dit alles te bereiken. Ik heb er veel ideeen over. Hoe belangrijk is het niet om jouw kennis en visie te delen? Velen starten met enkele blogs en dan is het vervolgens een jaar stil. Maar de regelmaat is juist zo belangrijk. Maar hoe vind je hier in godsnaam de tijd voor en is er wel voldoende schrijfvaardigheid? Zeker als de input van meerderen komt. Een kwestie van uitbesteden wellicht? Ben ik misschien jouw ghostblogger?

Schrijfstijl
Als jij zover bent gaan we afstemmen over de “tone of voice”, tutoyeren in de teksten of juist niet. Mag het gepaard gaan met humor? Zakelijk of persoonlijk bloggen? Serieus of “losjes”. Ik wil me graag verdiepen in jou of je bedrijf, praten over de doelgroep, veel vragen van mijn kant dus. Een uitgebreide kennismaking is nodig want tenslotte worden mijn woorden de jouwe.

Werkwijze
Ik zou graag met jou de agenda bepalen, een planning opstellen en we gaan de publicaties agenderen, die regelmaat weet je. Gaan we foto’s gebruiken? Lever ik aan of jij? Rechtenvrij graag. Jouw onderwerpen, jouw kennis, jouw expertise en mijn creativiteit, mijn research, mijn schrijfvaardigheid. De publicatie wacht dan alleen nog op jouw goedkeuring van de tekst.

Publicatie
Een pakkende titel om te publiceren waarvoor we natuurlijk nog moeten vaststellen welke media we inzetten. Alleen de website? Of ook Social Media posts? Mailing kan ook. En hoe de effectiviteit te meten? Ik help je er mee. En ten aanzien van de al genoemde zoek- en vindbaarheid, over SEO wil ik graag adviseren.

Zelf leren?
Maar waarom zou je het zelf niet leren?
Als jij dat wilt gaan we samen op pad om jou zover te brengen, dat je zelf het stokje overneemt. Die ghost is er om te verjagen, nietwaar.

Contact
Ik zie uit naar jouw reactie hierop of vraag hierover, ik doe je graag een aanbod.
Zeker ook voor het bloggen in enkele andere talen, laat het me weten.

In mijn hoofd zit een plan. Het is groots, het is een droom, het is een project. Het is jouw boek. En dat ga ik schrijven.Wat vind je daarvan? Ik denk dat het voor jou ook groots is, een droom, een project. Een co-creatie zie ik voor me. Bel me eens. Laten we deze droom eens bespreken.